سیزده راه برای افزایش انگیزه شروع ورزش

سیزده راه برای افزایش انگیزه شروع ورزش

دوست داری ورزش کنی ولی انگیزه نداری حتما تا آخر این مقاله همراه با من باش و بعد تمرینات رو انجام بده و از معجزات ورزش لذت ببر

سلام دوست عزیزم

 موضوع امروز ما درباره اینه که چطور برای شروع ورزش انگیزه پیدا کنیم؟ راهکارهای زیادی برای پیدا کردن انگیزه وجود داره که تو این متن چند نمونه از مهمترین راهکارها رو توضیح میدم که شما با عملی کردن اینها حتما میتونین انرژی بگیرید و ورزش و فعالیت های بدنی رو شروع کنید 

اولین راهکار اینه که انگیزه اصلی خودتون رو برای شروع ورزش پیدا کنید. هرکسی انگیزه شخصی خودش رو داره یکی میخواد به اندام ایده آلش برسه.یکی بفکره سلامتی و شادابیش هستش و... بهتره که انگیزتون رو جایی بنویسین و جایی جلوی چشمتون قرار بدین و باور داشته باشین که شما به راحتی میتونین آنچه میخوایین رو بدست بیارین فقط دو نکته رو در نظر داشته باشین.انگیزه و عمل.بقیش به راحتی به دست میاد

 

دومین راهکار اینه که با خودتون در این مورد صحبت کنید مثبت اندیشی خیلی مهم و موثر هستش مثلا بجای اینکه  ، بگین احساس خیلی بدی دارم که ورزش نمیکنم به خودتون بگین ورزش کردن حس خیلی خوبی به من میده از امروز ورزش کردن رو شروع میکنم .یا بجای اینکه از اندامتون جلو آینه شکایت کنید با جملات مثبت مثل اینکه درستت میکنم تو همین الان خوش اندام هستی و میتونی مثل قبل خوش اندام تر هم بشی

سومین راهکار نوشتن تعهد نامه هستش باید قبل از شروع تمرین یه تعهد نامه تو یه برگه زیبا و خودکارهای رنگی و زیبا با این متن که من (نام و نام خانوادگی) در تاریخ ............ با وزن.............. به خودم تعهد میدهم که تا تاریخ .............( تاریخ میتونه یک ماهه تا نهایتا 6 ماهه باشه بهتر هستش که هدف کوتاه مدتی رو بصورت واقعی برای خودتون انتخاب کنید وزنی که ذهنتون بتونه قبول کنه که میتونید بهش برسید.برای مثال اگر بنویسید در یک ماه 10 کیلو ورن کم میکنم مطمئنن ذهنتون قبول نمیکنه و نمیتونید به هدف برسید و حتی در بیشتر مواقع مقاومت ذهنی اونقدر بالا هستش که اجازه نمیده روند کاهش وزن رو شروع کنید.ولی زمانی که هدف کوتاه مدت مثل یک ماهه و کاهش 4 کیلو وزن رو در نظر میگیرید برای ذهنتون منطقی هستش که میتونید بهش برسید و شما رو به سمت هدف و خوش اندام شدن هدایت میکنه)وزنم رو به ........ کیلو برسانم و من متعهد هستم که تا رسیدن به نتیجه دست از تلاش برندارم.و در آخر برگه رو امضا میکنید و جایی میزارید که هر روز بتونید ببینید مثلا جلو آینه یا رو در یخچال و جایی که هر روز بارها از اونجا رد میشید و میتونید ببینید.نوشتن تعهد نامه خیلی میتونه بهتون تو رسیدن به هدف کمک کننده باشه.

چهارمین راهکار قرار دادن عکس شخص مورد علاقه تون که همیشه آرزو دارید اندام اونو داشته باشید کنار عکس خودتون هستش.این دو عکس باید جایی در کنار تعهد نامه باشد و شما هر روز بارها به این دو عکس نگاه کنید این کار به شما کمک میکنه که اولا از اندامی که الان دارید بدتون بیاد و دوما به سمت اندام دلخواهتون حرکت کنید و این یه انگیزه قوی برای ادامه دادن مسیر رسیدن به هدفتون هستش.

پنجمین راهکار اینه که برای خودتون هدفی تعیین کنید.برای مثال هدفتون میتونه این باشه که در هفته سه جلسه ورزش کنید یا در هفته 15 کیلومتر پیاده روی کنید.یا در هفته 1 کیلو وزن کم کنید و اونو هدف خودتون قرار بدین. نتیجه گرفتن از اهداف کوچیک خیلی ساده تر هستش و انگیزه بیشتری به شما میده البته به یاد داشته باشین که هدف رو به یک نتیجه در بازه زمانی خاص گره نزنین که اگه نتونستین تو اون بازه زمانی ناامید نشده و تلاشتون رو ادامه بدین تا به نتیجه دلخواهتون برسین.

ششمین راهکار اینه که با رسیدن به هدف به خودتون جایزه بدین. نیاز نیست که یک هدیه خیلی بزرگ در نظر بگیرین.گاهی به خودتون یه هدیه کوچیک بدین که انگیزه ادامه راه رو پیدا کنید. مثلا خودتون رو به یه رستوران خوب دعوت کنید یا لباس و کیف و کفش مورد علاقه تون رو بخرید یا خودتون رو به یه بستنی خوشمزه دعوت کنید اینکار باعث میشه شما از مسیر رسیدن به هدف لذت ببرید و به هدفتون هم برسید.

برای هر جلسه، هفته و یا هر کیلو کاهش وزنتون یه جایزه در نظر بگیرین.که تمام اینها تو ناخودآگاتان موثر هستش خیلی به خودتون سخت نگیرین شما تنبل نیستین این کارها برای همه سختته شما تو اول راه هستین، باید بدونین تلو تلو خوردن و زمین افتادن طبیعی هستش و اتفاقیه که برای همه می افته.مثلا یه روز ورزش نمیکنید و یا مریض میشین اینها کاملا طبیعی هستن پس آرامش خودتون رو حفظ کنید فرصت برای جبران هستش بعد از هر بار زمین خوردن باید بلند بشین و به راه خودتون ادامه بدین .فقط باید دقت داشته باشید که هدف کوچیک جایزه کوچیک و هدف بزرگ جایزه بزرگ داره پس مراقب باشید هدف متناسب با جایزه تون باشه.

راهکار هفتم اینه که تصویر سازی ذهنی داشته باشید.تصویر سازی حالتی از تمرکز هستش که شما میتونین بهترین خودتون رو از پیش تجربه کنید و به اون برسید. تصویر سازی بهتون کمک میکنه تو مسیر درست حرکت کنید،ادامه بدید و به هدفتون برسید،

راهکار هشتم اینه که یه دست لباس ورزشی زیبا و جدید با یه کفش ورزشی جدید و راحت بخرین و اونو جلوی چشمتون تو پذیرایی یا روی مبل و یا روی تخت خوابتون قرار بدین تا هر روز اونها رو ببینید و مجبور بشین تا اونها رو بپوشید. 

راهکار نهم اینه که موزیک های ورزشی مورد علاقه تون رو دانلود کرده و تو زمانهای خاصی در روز اونها رو گوش بدین تا انرژی مثبت شروع ورزش رو پیدا کنید

راهکار دهم اینه که بجای تماشای برنامه های تلویزیونی که علاقه چندانی به اونها ندارین ورزش کنید.همین که فکر کنید ورزش جذابتر از فلان برنامه است برای ورزش کردن انگیزه پیدا میکنید.

 بجای احساس تنبلی و بی حوصلگی بلند بشین و پیاده روی کنید و چند حرکت ورزشی رو تو خونه انجام بدین مطمئنا احساس بهتر و مفیدتری خواهید داشت.

اگه برنامه تون ورزش تو هوای آزاد هستش قدم اصلی پوشیدن لباسهای ورزشی شیک و کفش های راحتی و قدم بعدی بیرون رفتن و قدم زدن هستش وقتی از خونه بیرون میرین متوجه میشین که ورزش کردن زیاد هم دشوار نیست

راهکار یازدهم اینه که از تکنولوِژی و فضای مجازی دور بشین. موبایل و تلویزیون و بقیه وسایل رو خاموش کنید.اونوقت چکاری برای انجام دادن باقی می مونه؟برید و ورزش کنید. وقتی زمان ورزشی میرسه و حسش رو ندارین ارتباطتون رو با تکنولوژی قطع کنید و به خودتون اجازه ندین که از این وسایل استفاده کنید. شاید باعث بشه کلافه بشین و به پیاده روی برین  یا تو خونتون چند تا حرکت ورزشی رو انجام بدید.

راهکار دوازدهم پیدا کردن یار تمرینی هستش. امروزه ورزش کردن یک فعالیت عادی هستش و اکثر مردم به دنبال ورزش و رژیم هستن و هیچکس از ظاهر و سلامت خودش کاملا راضی نیست شما میتونین از این امر به نفع خودتون استفاده کنید. آیا دوست همکار یا عضوی از خانواده تون دارین که این دغدغه ها رو داشته باشه؟با ایشون یه تیم تشکیل بدین از همدیگه حمایت کنید و به این ترتیب قدرت تیمتون رو افزایش بدین

راهکار آخر اینه که از یک مربی کمک بخوایین.اگه بتونین زمانی رو در روز به رفتن به باشگاه ورزشی اختصاص بدین.و از مربی تون برای انگیزه پیدا کردن راهنمایی بخوایین.و اگر نمیتونین باشگاه برین، میتونین بصورت غیر حضوری با مربی ها ارتباط برقرار کرده و ازشون برای انگیزه پیدا کردن و رسیدن به اندام رویایی تون راهنمایی بخوایین .

تیم نازی فیتنس برای افزایش انرژی و انگیزه شما فایلهای ویدئویی ورزشی رو تو فضاهای بکر و زیبا همراه با موزیک های شاد تهیه کرده که شما میتونید با این فایلهای ویدئویی ورزش رو شروع کنید.این دوره ها مثل مربی خصوصی هستش یعنی بعد از دانلود فایلها از سایت nazifitness.ir و یا از طریق ارتباط با شماره واتس اپ 09339137872 میتونید لینک دوره ها رو دریافت کرده و بعد از دانلود از طریق فلش به تلویزیزون خونتون وصل کرده و صفر تا صد تمرین رو همراه با من انجام بدید .شما همراه با ما بدنتون رو گرم میکنید نحوه صحیح اجرای حرکات رو یاد میگیرید و همراه با ما ورزش میکنید و در انتها بدنتون رو سرد میکنید و تمام نکاتی که حین تمرین نیاز دارید بدونید تو این دوره بهتون گفته میشه.نقطه ضعف دوره این هستش که مربی بصورت حضوری کنارتون نیست و برای همین ممکنه کارهای دیگه رو تو اولویت بزارید و ورزش نکنید و برای همین ما تو واتس اپ یه گروه مخصوص دوستان عزیزی که از دوره ها و فایلهای ویدئویی من استفاده میکنند باز کردیم و تو گروه با دوستان در ارتباط هستیم و دوستان باید از برنامه ورزشی و غذایی شون در طی روز نسبت به آموزشهایی که دادیم گزارش کار بدن این کار خیلی تونسته به خانمها کمک کنه که انگیزه شون برای ورزش و فعالیت بیشتر بشه زمانی که شما میبینید دوستان هم دوره ای با انرژی و انگیزه دارن ورزش میکنند و حسشون بهتر شده و نتایج خوبی میگیرند شما هم انگیزه پیدا میکنید برای شروع ورزش و فعالیت تا حرفی برای گفتن در جمع داشته باشید.

ممنون از توجه شما دوست عزیز در صورت تمایل برای مشاوره رایگان و  پیدا کردن راهی صحیح برای رسیدن به تناسب اندامتون از طریق پیج اینستاگرام به آدرس @nazifitness.ir و یا از طریق شماره واتس اپ 09339137872  با ما در ارتباط باشید.

شاد باشید در پناه الله

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

Go to top of page